O PAPEL DO PROFESSOR COMO MEDIADOR DE CONFLITOS ENTRE CRIANÇAS DA EDUCAÇÃO INFANTIL
DOI:
https://doi.org/10.32813/rchv10n12017artigo12Keywords:
Professor, mediador, conflitosAbstract
A escola vem sofrendo mudanças constantes em sua forma de atuação. Se antes a escola somente ensinava ao aluno saberes relativos ao conhecimento, hoje apresenta-se como um segundo local de aquisição de valores morais e conceitos de convívio social fora do ambiente familiar, principalmente no âmbito da Educação Infantil. Nesse contexto, os professores passam a assumir um novo papel, o de mediador, favorecendo a atuação da criança de forma consciente e independente na resolução de seus conflitos. Diante de tal panorama, o presente trabalho busca analisar através de uma revisão bibliográfica qual a função do professor na formação do indivíduo dentro de sua atuação como mediador de processos.
Metrics
References
Vinha, T. P. O educador e a moralidade infantil numa perspectiva construtivista. Revista do Cogeime, São Paulo, n. 14, p.15-37, jun. 1999. Disponível em: <http://www.cogeime.org.br/downloads/?arquivo=cap0214.pdf>. Acesso em: 10 out. 2015.
Vinha, T. P. O educador e a moralidade infantil: uma visão construtivista. Campinas: Mercado das Letras, 2000.
Vokoy, T.; Pedroza, R. L. S. Psicologia Escolar em educação infantil: reflexões de uma atuação. Psicol. Esc. Educ. (Impr.), Campinas, v. 9, n. 1, p. 95-104, jun. 2005 . Disponível em <http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1413-85572005000100009&lng=en&nrm=iso>. Acesso em 15 out. 2015.
Vygotsky, L. S. Obras escogidas. Madrid: Visor, 1995. t.III.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publications of the Human Sciences Journal are registered under the Creative Commons Attribution CC-BY license.
1. The contents of the manuscripts are the exclusive responsibility of their author.
2. It is allowed the total or partial reproduction of manuscripts published in the journal, provided that the source is cited.
3. When submitting their manuscript to the Journal, the authors certify that they are of their own authorship and unpublished (not published in any digital or printed media).
4. The copyright of the articles published in the Journal are of the author, with first publication rights reserved for this journal.
5. For disclosure purposes, the Journal may replicate the works published in this journal in other media, such as social networks (Facebook, Academia.Edu, etc.).
6. The Journal is of public access, therefore, the authors who submit manuscripts agree that they are of free use.
7. In case of any illegality, fraud, or other attitude that puts in doubt the honesty of the publication, especially the practice of plagiarism, the manuscript will be automatically rejected.
8. If the manuscript has already been published, it will be immediately removed from the base of the Journal, its citation linked to the Journal will be prohibited and the cancellation of the referred publication shall be reported in the next issue of the one in which the article was published. In case of the procedure for the withdrawal of the paper the authors will be informed beforehand, being guaranteed the right to a broad defense.
9. The personal data provided by the authors will be used exclusively for the services provided by this publication and will not be made available for other purposes or to third parties.