O LEVANTAMENTO DOS STAKEHOLDERS DE UMA BIBLIOTECA: O CASE DA BIBLIOTECA PÚBLICA ESTADUAL DA PARAÍBA
DOI:
https://doi.org/10.32813/2179-1120.2016.v9.n1.a287Keywords:
Biblioteca. Stakeholders. Comunicação dirigida. Estudo de caso.Abstract
O presente artigo tem como foco as bibliotecas, de natureza pública ou privada, abertas gratuitamente ao público e com acervo circulante para empréstimo de livros, e visa levantar os stakeholders básicos de uma biblioteca – incluindo, além dos usuários, aqueles identificados como público interno, membros da comunidade onde se insere a instituição, órgãos governamentais os quais possam influenciar as atividades da biblioteca, meios de comunicação, fornecedores de bens e serviços inerentes ao funcionamento do espaço cultural, dentre outros – e apresentar linhas gerais para o relacionamento com estes, com vistas a promover o estreitamento da relação entre o espaço cultural e os seus diversos públicos. Este trabalho vale-se do recurso metodológico do estudo de caso com a Biblioteca Pública Estadual Augusto dos Anjos, de João Pessoa, com vistas a descortinar, na prática, a aplicação e/ou identificação dos elementos e recursos discorridos no desenvolvimento do paper.Metrics
References
DAYCHOUW, Merhi. 40 ferramentas e técnicas de gerenciamento. Rio de Janeiro: Brasport, 2007. 245 p.
DUARTE, Jorge. Entrevista em profundidade. In: DUARTE, Jorge & BARROS, Antonio (org.). Métodos e técnicas de pesquisa em comunicação. 2ª Ed. São Paulo: Atlas, 2009. P. 62-83.
FORTES, Waldyr Gutierrez. Relações públicas – processo, funções, tecnologia e estratégias. 2ª Ed. São Paulo: Summus, 2003. 394 p.
GOVERNO DO ESTADO DA PARAÍBA. Secretaria de Educação. Biblioteca Pública Estadual Augusto dos Anjos. João Pessoa, 2014. Folder.
MARCONI, Joe. Relações públicas – o guia completo. Trad. Anna Maria Dalle Luche. São Paulo: Cengage Learning, 2009. 211 p.
MILANESI, Luís. Biblioteca. Cotia-SP: Ateliê Editorial, 2002. 116 p.
OLIVEIRA, Maria Marly. Como fazer projetos, relatórios, monografias, dissertações e teses. 5ª Ed. Rio de Janeiro: Elsevier, 2011.
YIN, Robert. Estudo de caso: planejamento e métodos. Trad. Cristhian Matheus Herrera. 5º Ed. Porto Alegre: Bookman, 2015.
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publications of the Human Sciences Journal are registered under the Creative Commons Attribution CC-BY license.
1. The contents of the manuscripts are the exclusive responsibility of their author.
2. It is allowed the total or partial reproduction of manuscripts published in the journal, provided that the source is cited.
3. When submitting their manuscript to the Journal, the authors certify that they are of their own authorship and unpublished (not published in any digital or printed media).
4. The copyright of the articles published in the Journal are of the author, with first publication rights reserved for this journal.
5. For disclosure purposes, the Journal may replicate the works published in this journal in other media, such as social networks (Facebook, Academia.Edu, etc.).
6. The Journal is of public access, therefore, the authors who submit manuscripts agree that they are of free use.
7. In case of any illegality, fraud, or other attitude that puts in doubt the honesty of the publication, especially the practice of plagiarism, the manuscript will be automatically rejected.
8. If the manuscript has already been published, it will be immediately removed from the base of the Journal, its citation linked to the Journal will be prohibited and the cancellation of the referred publication shall be reported in the next issue of the one in which the article was published. In case of the procedure for the withdrawal of the paper the authors will be informed beforehand, being guaranteed the right to a broad defense.
9. The personal data provided by the authors will be used exclusively for the services provided by this publication and will not be made available for other purposes or to third parties.