ASSESSORIA DE IMPRENSA: O DESAFIO DAS MICROEMPRESAS
Abstract
O objetivo desse estudo é compreender a importância que a assessoria de imprensa exerce sobre as Micro e Pequenas Empresas (MPEs), e demonstrar a necessidade de investimentos em comunicação para o seu sucesso. Antes, no Brasil, a assessoria de imprensa passou por momentos de discriminação, mas a realidade de hoje é outra. A função é muito bem vista pelas grandes instituições e começa a despertar interesse nas micro e pequenas empresas. Muitas organizações reconhecem que a assessoria de imprensa é uma ferramenta essencial para que elas possam destacar-se perante o seu público, porém, algumas ainda têm dúvidas quanto o seu papel, e acham que assessoria é uma forma de fazer publicidade. A pesquisa analisa no presente trabalho qual a importância de uma assessoria de imprensa nas micro e pequenas empresas, mas especificamente, por meio de um estudo de caso sobre as ações de comunicação realizadas na microempresa Ruiz Cabeleireiros ao longo de um ano, que exemplifica, em parte a situação atual da MPEs no contexto atual. Da mesma forma, foi realizada uma revisão de literatura na qual foi possível perceber que a assessoria de imprensa é um ramo que vem sendo exigido portodas as empresas, independente do porte, para que possa conquistar novos e diversos públicos.Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publications of the Human Sciences Journal are registered under the Creative Commons Attribution CC-BY license.
1. The contents of the manuscripts are the exclusive responsibility of their author.
2. It is allowed the total or partial reproduction of manuscripts published in the journal, provided that the source is cited.
3. When submitting their manuscript to the Journal, the authors certify that they are of their own authorship and unpublished (not published in any digital or printed media).
4. The copyright of the articles published in the Journal are of the author, with first publication rights reserved for this journal.
5. For disclosure purposes, the Journal may replicate the works published in this journal in other media, such as social networks (Facebook, Academia.Edu, etc.).
6. The Journal is of public access, therefore, the authors who submit manuscripts agree that they are of free use.
7. In case of any illegality, fraud, or other attitude that puts in doubt the honesty of the publication, especially the practice of plagiarism, the manuscript will be automatically rejected.
8. If the manuscript has already been published, it will be immediately removed from the base of the Journal, its citation linked to the Journal will be prohibited and the cancellation of the referred publication shall be reported in the next issue of the one in which the article was published. In case of the procedure for the withdrawal of the paper the authors will be informed beforehand, being guaranteed the right to a broad defense.
9. The personal data provided by the authors will be used exclusively for the services provided by this publication and will not be made available for other purposes or to third parties.