Diferentes experiências em contextos de trabalho: interações socioculturais
Keywords:
Desenvolvimento Humano. Aprendizagem. Clima Emocional. Processos Interativos. Ambientes de Trabalho.Abstract
Este artigo faz uma reflexão sobre a aprendizagem, o clima emocional e os processos interativos em diferentes ambientes de trabalho, com destaque para o relacionamento e a docência no ensino superior, o relacionamento de uma equipe de vendas e o relacionamento na Administração Pública. Considera que um dos desafios da atualidade diz respeito à questão das formas através das quais as relações humanas se estabelecem, concluindo que mesmo apresentando diferentes capacidades biológicas e psíquicas nas diversas etapas da vida, desde o momento do nascimento até os últimos minutos de vida o ser humano é capaz de aprender. Sejam nas universidades ou quaisquer instituições de ensino, sejam nas empresas privadas que visam o lucro ou nos mais diversos órgãos da Administração Pública, solidifica-se a importância do clima emocional nos ambientes de trabalho para a promoção de uma excelente qualidade de vida e, consequentemente, para o contínuo processo de aprendizagem.
Palavras-chave: Desenvolvimento Humano. Aprendizagem. Clima Emocional. Processos Interativos. Ambientes de Trabalho.
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publications of the Human Sciences Journal are registered under the Creative Commons Attribution CC-BY license.
1. The contents of the manuscripts are the exclusive responsibility of their author.
2. It is allowed the total or partial reproduction of manuscripts published in the journal, provided that the source is cited.
3. When submitting their manuscript to the Journal, the authors certify that they are of their own authorship and unpublished (not published in any digital or printed media).
4. The copyright of the articles published in the Journal are of the author, with first publication rights reserved for this journal.
5. For disclosure purposes, the Journal may replicate the works published in this journal in other media, such as social networks (Facebook, Academia.Edu, etc.).
6. The Journal is of public access, therefore, the authors who submit manuscripts agree that they are of free use.
7. In case of any illegality, fraud, or other attitude that puts in doubt the honesty of the publication, especially the practice of plagiarism, the manuscript will be automatically rejected.
8. If the manuscript has already been published, it will be immediately removed from the base of the Journal, its citation linked to the Journal will be prohibited and the cancellation of the referred publication shall be reported in the next issue of the one in which the article was published. In case of the procedure for the withdrawal of the paper the authors will be informed beforehand, being guaranteed the right to a broad defense.
9. The personal data provided by the authors will be used exclusively for the services provided by this publication and will not be made available for other purposes or to third parties.