EDUCATION IN FAVOR OF EMANCIPATION OF BLACK WOMEN

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32813/2179-1120.2020.v13.n3.a695

Keywords:

Human Rights. Black Women. Inclusion.

Abstract

This article intends to present reflections on the emancipation process for black women. Bibliographic in nature, it brings together the relations between human rights, education, gender, race and class in our society structured by social hierarchies. It is evident that education claiming rights is essential. Education, therefore, proves to be a powerful instrument for freedom, enabling access to knowledge. The aim is to theoretically deepen these reflections on the acquisition of the right to education throughout the development of humanity for black women and the importance of affirmative policies actions to materialize the constitutional objectives and the 2030 Agenda of the United Nations. The aim is to promote a reflective rethink about the situation of black women, and the chances of increasing social opportunities and being recognized as subjects that produce knowledge.

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Author Biographies

Lara Miguel Batista, Universidade de Taubaté

Graduada em Educação Física pela Pontifícia Universidade Católica de Campinas. Mestranda do programa Mestrado Profissional em Educação pela Universidade de Taubaté. Mentora do Plano de Menina. 

Juliana Aparecida de Oliveira Pereira Ferreira, Universidade de Taubaté

Graduada em Pedagogia pela Universidade Paulista. Professora. Musicista. Mestranda do programa Mestrado Profissional em Educação pela Universidade de Taubaté.

Virginia Mara Próspero da Cunha, Universidade de Taubaté

Doutora e Mestre em Educação:Psicologia da Educação pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Docente do Mestrado Profissional em Educação da Universidade de Taubaté. 

Juliana Marcondes Bussolotti, Universidade de Taubaté

Possui graduação em Escola de Comunicação e Artes pela Universidade de São Paulo, pós-graduação lato sensu em Designer Instrucional pela Universidade Federal de Itajubá, mestrado em Ciências Ambientais pela Universidade de Taubaté e doutorado em Geografia pela Universidade Estadual Paulista. Atualmente é pesquisadora da Universidade Estadual Paulista (pós-doc Programa de Pós-Graduação em Desenvolvimento Territorial na América Latina e Caribe - TerritoriAL), faz parte da diretoria da Associação Cunhambebe da Ilha Anchieta. Professora assistente III da Universidade de Taubaté, professora coordenadora adjunta do Mestrado Profissional em Educação da Universidade de Taubaté.

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Published

2020-12-21

How to Cite

Miguel Batista, L., Aparecida de Oliveira Pereira Ferreira, J. ., Mara Próspero da Cunha, V. ., & Marcondes Bussolotti, J. . (2020). EDUCATION IN FAVOR OF EMANCIPATION OF BLACK WOMEN . Human Sciences Journal - RCH, 13(3). https://doi.org/10.32813/2179-1120.2020.v13.n3.a695

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