Novas tecnologias na escola: complicadores operacionais
Abstract
Este trabalho trata do estudo sobre novas tecnologias na escola: complicadores operacionais. O interesse desse tema justifica-se pela necessidade da educação da era tecnológica, que deve estar condizente com seu tempo, utilizando a informática no ensino - aprendizagem. Tem por objetivo discutir as teorias sobre a utilização do computador na sala de aula, como ferramenta pedagógica para fundamentar o ensino - aprendizagem e analisar o espaço ocupado pelos computadores na escola. Discutir as teorias sobre tecnocultura e utilização do ciberespaço, na sala de aula, para fundamentar a existência de o novo ser cultural, a partir da Revolução da Informação e Comunicação. E, ainda, fazer uma análise da formação tecnológica do professor e das multilingüagens que o professor precisa usar para compreender as necessidades do novo ser cultural no processo ensino – aprendizagem, baseando-se nas teorias contemporâneas sobre tecnologia educacional de vários pensadores atuais, como Pierre Lévy, J.A. Valente, E. Ferreiro, P. Freire, Dertuozos e outros. A pesquisa é baseada em relatos de observação da utilização da sala de informática e do uso dessa tecnologia em sala de aula, do ensino médio, assim como asmotivações e perspectivas dessa prática pedagógica na educação atual, que exige uma nova metodologia de ensino apontada para o educando, a formação profissional de uma nova cultura para o professor, e o uso do ciberespaço na educação da Era Contemporânea.
Para ler o artigo na íntegra, clique aqui.
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publications of the Human Sciences Journal are registered under the Creative Commons Attribution CC-BY license.
1. The contents of the manuscripts are the exclusive responsibility of their author.
2. It is allowed the total or partial reproduction of manuscripts published in the journal, provided that the source is cited.
3. When submitting their manuscript to the Journal, the authors certify that they are of their own authorship and unpublished (not published in any digital or printed media).
4. The copyright of the articles published in the Journal are of the author, with first publication rights reserved for this journal.
5. For disclosure purposes, the Journal may replicate the works published in this journal in other media, such as social networks (Facebook, Academia.Edu, etc.).
6. The Journal is of public access, therefore, the authors who submit manuscripts agree that they are of free use.
7. In case of any illegality, fraud, or other attitude that puts in doubt the honesty of the publication, especially the practice of plagiarism, the manuscript will be automatically rejected.
8. If the manuscript has already been published, it will be immediately removed from the base of the Journal, its citation linked to the Journal will be prohibited and the cancellation of the referred publication shall be reported in the next issue of the one in which the article was published. In case of the procedure for the withdrawal of the paper the authors will be informed beforehand, being guaranteed the right to a broad defense.
9. The personal data provided by the authors will be used exclusively for the services provided by this publication and will not be made available for other purposes or to third parties.